Tuesday, March 15, 2011

Hari Ini Dalam Sejarah

Lama tak menjenguk di ruangan ini.. Kesibukan terlalu menuntut untuk memenuhi kehendaknya. KERJA – untuk sesuap nasi..tak apa.... yang penting itulah harga dari jerih payah dan titik peluh sendiri..asalkan tidak menyusahkan orang lain, cukup. Bersyukur atas kekuatan Mu Bapa.

Ya, Hari Ini dalam sejarah…. Mungkin bagi orang lain ianya tidak bernilai..tapi aku hargai semua ruang dan peluang yang diberi – ruang ini juga 'menuntut' masa yang sedetik ada.. KERJA..macam Tuhan juga kerja ni kadang-kadang, dan selalunya..kan?

Mulai 14 Mac 2011, masa siaran WAIfm Kayan telah ditambah lagi 3 jam iaitu dari pukul 12 tengahari hingga pukul 3 petang dan siaran jam 3 petang hingga 6 petang diteruskan seperti biasa. Masa siaran baru tersebut disiar melalui gelombang FM101.7 dan FM106.1 yang meliputi kawasan Kuching-Samarahan-Serian. Sesungguhnya penambahan masa tersebut memberi satu nafas baru bagi saluran WAIfm Kayan.

Hasrat hati memang nak tambah lagi ’air time’ yang ada sekarang..jika ada rezeki akan diusahakan lagi. Chaiyok-chaoiyok..kepada semua pendengar setia WAIfm Kayan, terima kasih kerana sentiasa menyokong kami selama ini.

Pano piwei peldah te' alan..

Pelihei sayu asen timah lale'..

Kalo' men radio Kayan bara sayu kenep lan..

Men itam aleng pa'en paji dahin kame'


Bua Belti sak selirah,

Jam na' mi en kenep nyeliram

O itam aleng te' ha' Baram, Belagah dahin hino-hino' tua

Pa'en nah peji dahin radio tam..."

-Sayu Kenep men kelo' lim-

Sekian terima kasih..

1 comment:

  1. Kuri frekunsi WAIfm kayan men Miri do? Akui ilau usi deng ala.

    ReplyDelete