Wednesday, October 21, 2009

My Little Garden

I love gardening and plant.

Masalahnya, tak da masa nak menghasilkan satu garden yang proper untuk menghasilkan landscape yang menarik. Selain itu penghasilan landscaping yang menarik juga menuntut wang yang banyak...haaa bukan kerja cin cai manchai tau!

Tapi sementara itu, i still manage to build my mini garden at home. Hilang segala keletihan bekerja bila melihat pokok bunga dalam pasu terutama bila bunga-bunga tersebut menguntum kelopak bunga yang pelbagai warna.. Fuuuhhhh!! Bessstttnye tengok bunga-bunga ni berkembang!! Ada yang berbau harum lagi tu. Release aku tengok.. Kata orang, berkebun dan menanam bunga boleh menjadi terapi kepada seseorang...aku rasa perkara tersebut memang betul dan tepat. Aku hepi tengok bunga-bunga hidup dan berbunga di luar rumah. Boleh lah menaikkan lagi seri rumah. Di samping itu, pokok-pokok bunga ni boleh juga menghambat dedebu dari luar dari memasuki rumah anda..

Lepas ni aku nak tanam bunga ni dengan lebih teratur agar tidak sia-sia begitu saja..eewaaah. So ini adalah sedikit dari koleksi bunga yang aku ader..hehee.. Thanks to my sister yang berikan bunga ini (segelintir) untuk aku jaga. Yang lain aku tanam le. My hubby also tolong aku siramkan bunga ni bila aku tak de di rumah. Thanks Darling! Muuaaaahh.


Jasmine..one of my favourite










Versi dalam rumah..malas nak berpasu, nanti kena ambik tanah pulak
V
v
v


Hmmmm i just love my little garden..

3 comments:

  1. great inspirations..

    ReplyDelete
  2. heyyyy!!what a nice blog you have here mem..i came through FB ni..interesting story too! keep up writing, i will follow you ;)

    ReplyDelete
  3. Anon: Thanks

    Kesuma: hello..thanks Kesuma for stopping by. Sure will do, its one of my hobby aswell now.. :)

    ReplyDelete